Max Kuebeck

Plavi broš. Tajna jedne obitelji. Roman

  • Naslov izvornika: Die blaue Brosche. Geheimnis einer Familie.
  • Godina izdanja: 2017.
  • Format: 14x21cm
  • Stranica: 228
  • Uvez: Tvrdi
  • ISBN: 978-953-340-051-8
17,84 € 22,30 € 20.00%

Kratki opis

Prijevod s njemačkoga: Jelena Spreicer. PLAVI BROŠ prikazuje život i sudbinu plemićke obitelji iz Štajerske kroz nekoliko generacija obitelji. Pokretači radnje sjećanja su ja-pripovjedača, njegova borba protiv zaborava i nastojanje da otkrije uzroke šutnje i tajne obitelji koje su se desetljećima prenosile s koljena na koljeno. Za djela koja iz perspektive ja-pripovjedača predstavljaju obitelj i nekoliko njezinih generacija, prikazujući ujedno i povijesnu pozadinu, karakteristično je fragmentarno, retrospektivno pripovijedanje. Tako se radnja i u djelu Plavi broš ne odvija kronološkim slijedom, nego fragmentarno, a praćenje sadržaja djela ponekad otežavaju brojna imena članova obitelji, a time i prikaz nekoliko generacija koje se spominju unatrag gotovo dva stoljeća. Tijekom radnje doznaje se da obitelj Kübeck ne krije jednu, nego čak više tajni: nacionalsocijalizam, zaboravljena židovska rodbina i homoseksualnost. Prikrivanjem tih obiteljskih tajni želi se izbjeći neugodnost koja bi za obitelj nastala u slučaju da se te tajne otkriju. Ja-pripovjedač međutim piše knjigu upravo o ovim tabu temama. Pisanje knjiga ili kronika obitelji inače je karakteristično za djela koja ujedinjuju obiteljske i povijesne veze i njihove pripovjedače.

Restaurator i umjetnik MAX KÜBECK rođen je 1949. u Grazu i potječe iz austrijske plemićke obitelji (njegovo je puno ime Maria Johannes Freiherr Kübeck von Kübau). Njegovo prvo djelo Die blaue Brosche. Geheimnis einer Familie objavljeno je 2014. godine i uglavnom je pozitivno recenzirano. Recepcija ovog djela svodi se prije svega na isticanje obiteljske i povijesne isprepletenosti, ali i na autobiografsku utemeljenost. Tom dojmu ne doprinosi samo spoznaja da djelo nema žanrovsku oznaku, nego i brojna obiteljska imena koja su poslužila za likove, kao i u djelu prikazana autentična obiteljska iskustva i događaji. Osim mnogobrojnih na zadnjim stranicama priloženih privatnih i autentičnih obiteljskih fotografija, o dominaciji autobiografskih elemenata govori i činjenica da se autorovo zanimanje podudara sa zanimanjem ja-pripovjedača, ali i javno poznate autorove homoseksualne sklonosti.